Open Source "TV Browser" project drops 16 channel listings in face of usage fees

From Wikinews, the free news source you can write!
Jump to navigation Jump to search

Saturday, December 22, 2007

The electronic programme guide, TV-Browser, announced their intention to remove 16 private tv-channels on January 1st, 2008. These include the German channels ProSieben, RTL Television and Sat.1.

According to a press release by the TV-Browser team, the collecting society VG Media plans to collect a usage fee for channel-program-data in EPGs beginning next year. Users will be charged between 0.02 and 0.04 € cents per page-view with a minimum fixed fee of at least 2000€.

The Open-Source-project can not and does not wish to pay this fee; developers are considering showing certain programme highlights from the channels in question.

A petition has been started to convince VG Media to abandon this charge fee.

Sources

Bookmark-new.svg