Talk:Victorian government to spend A$9.3 billion on first stage of Suburban Rail Loop

From Wikinews, the free news source you can write!
Jump to navigation Jump to search

Reporter's notes[edit]

Have emailed shadow minister for transport infrastructure, Louise Staley, for comment, using contact info here. --LivelyRatification (talk) 02:03, 25 November 2021 (UTC)[reply]

Have just called Staley's office - they have found my email, but she's busy today and so it's unlikely I'll be able to get a response until tomorrow. LivelyRatification (talk) 04:43, 25 November 2021 (UTC)[reply]
Staley has refused to comment, unfortunately, which probably makes this story unsalvageable. There are a bunch of media outlets who have published stories on it, but they all tend to be the same AAP story, bar the Herald Sun, which is paywalled. I might try and make an additional request for comment to the Rail Futures Institute, which has previously commented on rail projects in other media outlets. LivelyRatification (talk) 00:33, 26 November 2021 (UTC)[reply]
(Using their contact info here, BTW.) LivelyRatification (talk) 00:34, 26 November 2021 (UTC)[reply]
The RFI has told me they'll get back to me... next Monday, at a time I'm not available. -_- Yeah, I think I might not pursue this any further, given the focal point of this article will be stale by then. LivelyRatification (talk) 03:51, 26 November 2021 (UTC)[reply]

Sources[edit]

Do not intend to submit this for review until there are either multiple secondary sources or I recieve a response from Staley, but most of the info here is sourced from the AAP source and the press release. Second paragraph is sourced from The Age, which, I believe, has a metered registration paywall, so you get a certain amount of articles, after which you have to sign up for free to get more. I believe per WN:PAYWALL, this is acceptable. --LivelyRatification (talk) 02:25, 25 November 2021 (UTC)[reply]

@LivelyRatification: I can't think of many websites that don't have some sort of equivalent metered system of articles before paywall: the LA Times, Nikkei, NYT, Bloomberg, UK Times, Washington Post etc, from my own experience alone. Very few have a flat-out ban (I think maybe FT?), so I would say, if we're to be consistent, it wouldn't be allowed. --JJLiu112 (talk) 05:18, 25 November 2021 (UTC)[reply]
@JJLiu112: I don't mind changing the source, but "paywall" might not have been the appropriate wording here on my behalf, since you don't have to pay, at least to my knowledge, you just have to register, which is free. LivelyRatification (talk) 05:49, 25 November 2021 (UTC)[reply]
I’m so sorry, I misread. Disregard the entire last comment then. I need more sleep… :p JJLiu112 (talk) 07:09, 25 November 2021 (UTC)[reply]