UK tabloid Daily Star pays libel damages to Ozzy Osbourne

From Wikinews, the free news source you can write!
Jump to navigation Jump to search

Saturday, June 7, 2008

Ozzy Osbourne

The Daily Star, a tabloid newspaper in the United Kingdom, has paid an undisclosed amount of libel damages to Ozzy Osbourne stemming from an inaccurate representation of his appearance at the Brit Awards.

Osbourne, famous for both his solo rock career and fronting the heavy metal band Black Sabbath, was hosting the show alongside wife Sharon and children Jack and Kelly. In an ensuing Star article titled "Ozzy Freak Show", the 59-year old was portrayed as suffering from health problems that rendered his ability to host the show questionable.

The article claimed that he had collapsed twice before the show began, prompting the show's organisers to enter emergency talks debating whether Osbourne was fit to continue as planned or instead should be withdrawn and hospitalised. It also reported that the singer had used an electric buggy to move around behind the scenes and had been designated a place to sit in case he felt tired. All of these allegations were found to be false.

At the settlement in London's High Court, at which the Osbournes were not present, Kate Wilson, representing Express Newspapers, apologised for the article and accepted that it should never have been published. Express Newspapers owns the Daily Star.

Osbourne says that the money will go to his wife's charity, the Sharon Osbourne Colon Cancer Program.


Sources

Bookmark-new.svg